Kurz nabízí účastníkům praktické seznámení s přístupy, které umožňují vést rozhovor s klienty tak, aby jim přinášel smysluplné změny, posiloval jejich kompetence a otevíral nové možnosti. Vychází z principů na řešení orientované terapie (SFBT), kolaborativně-dialogické praxe a narativních přístupů, které považují klienta za experta na svůj život a kladou důraz na respektující, partnerský a aktivní dialog.

*AKTUÁLNĚ V PROCESU AKREDITACE
Co se naučíte?
- Naučíte se vést rozhovor zaměřený na řešení
Naučíte se klást cílené otázky, které podporují hledání výjimek, zdrojů a žádoucí budoucnosti namísto detailního rozebírání problémů. Zvládnete používat škálovací otázky a konkretizaci cílů v duchu krátké terapie. - Budete ovládat základní prvky kolaborativně-dialogického přístupu:
Osvojíte si způsob vedení rozhovoru jako spolu-tvořený proces. Naučíte se využívat reflexivní otázky a vnímat klienta jako experta na svůj život a porozumíte významu rovného vztahu mezi pracovníkem a klientem. - Rozvinete schopnost naslouchání a práce s významy:
Budete schopni naslouchat aktivně a empaticky, zachytávat klíčová slova klienta a dávat prostor pro jejich rozvíjení. Zlepšíte své dovednosti v práci s jazykem, který podporuje změnu a naději. - Naučíte se pracovat s metaforami, příběhy a předměty v rozhovoru:
Naučíte se využívat neverbální i symbolické prostředky k hlubšímu porozumění klientovým zkušenostem a k aktivaci jeho schopností ke změně. Vyzkoušíte si prakticky různé kreativní techniky zapojující smyslové vnímání. - Posílíte dovednosti v budování terapeutického/poradenského vztahu:
Budete schopni vytvářet bezpečný prostor pro sdílení, vnímat význam respektu a autonomie klienta, a pružně reagovat na jeho potřeby. Získáte jistotu v navazování a udržování spolupracujícího vztahu. - Naučíte se strukturovat rozhovor a plánovat intervenci:
Osvojíte si základní rámec užitečného rozhovoru – od navázání kontaktu, přes stanovení cíle až po závěr a plánování dalších kroků. Naučíte se adaptovat rozhovor podle potřeb a aktuální situace klienta.
Pro koho je kurz určen?
Kurz je vhodný pro pracovníky v pomáhajících profesích, kteří chtějí vést rozhovory, jež mají praktický dopad a posouvají klienty směrem k řešení. Tedy pro všechny sociální pracovníky, pracovníky v sociálních službách, začínající psychology a terapeuty, pracovníky krizových center, pedagogy a další.
Důležité informace:
- Cena:
- Rozsah: 48 hodin (6 dnů)
- Kapacita:
- Místo konání:
- Akreditace:
Lektor kurzu:
Mgr. Jan Knetl
Pokud máte další otázky, napište nám:
